Værdigrundlag
Professionalisme
- Barnet er i centrum og vi tilbyder individuelle og fleksible løsninger.
- Vi lytter til barn og forældre, informerer og inddrager forældrene i, hvad vi foretager os i forbindelse med deres barn.
- Vi videregiver vores faglige vurderinger vedrørende barnet til forældrene på en oprigtig og nænsom måde.
- Vi udarbejder mål og handleplan i fællesskab og med udgangspunkt i barnets / forældrenes ønsker og behov.
- Vi arbejder mono- og tværfagligt og har et helhedsorienteret perspektiv på barnet.
- Vi indhenter og videregiver information om barnet med forældrenes samtykke.
- Vi udarbejder mål og retningslinier for organisering, struktur og prioritering af det faglige arbejde på arbejdspladsen.
Kompetenceudvikling
Vi stiler efter et højt fagligt børneergo- og fysioterapeutisk niveau ved at:
- holde den faglige viden ved lige, forny den og integrere den i praksis.
- reflektere og udveksle erfaringer, med kollegaer og andre faggrupper, så vi udvikler os fagligt og personligt.
- til stadighed at udvikle og evaluere vores tilbud og faglighed.
Engagement
- Vi skaber en atmosfære af tryghed og ligeværd i samarbejdet med børn, forældre, kolleger og samarbejdspartnere gennem faglig dygtighed og menneskelig nærvær.
Samarbejde og respekt
- Vi samarbejder tæt med barn, forældre og eventuelle andre faggrupper.
- Vi inddrager barnet i det omfang det er muligt.
- I vores arbejde tager vi udgangspunkt i barnet og tager hensyn til familiens ønsker, behov og muligheder.
- Vi tilpasser vores hjælp til den enkelte families behov, samt inddrager sociale som kulturelle forhold i vores indsats.
- Vi respekterer den faglige kompetence hos kollegaer og samarbejdspartnere og tager hensyn til hinanden.
- Vi er opmærksomme på barnets signaler og arbejder med respekt for det enkelte barns grænser.
- På arbejdspladsen kan vi sige vores mening, lytter til hinanden og giver hinanden konstruktiv kritik.
- Vi har en arbejdsplads, hvor der er rummelighed, vi hjælper hinanden og hvor vi tager hensyn til hinandens forskelligheder, ønsker og behov.